RS3 (Renfe Smart Security Station) proiektuaren lehen faseari ekin dio Renfek, Aldirietako 415 geltokitan jarri baititu bideozaintza adimenduneko sistemak. 25,8 milioi euroko aurrekontua izan du horretarako, Europar Batasuneko Next Generation funtsen barruan. Bere web-orrian iragarri duenez, martxoan kontrol-sistema berriak 182 estazio gehiagotara zabaltzea aurreikusten du, 6,5 milioi euroko inbertsio gehigarriarekin. Guztira, beraz, 597 estaziotan egingo ditu aldaketak 2026rako. Teknologia berriak, adimen artifizialean oinarrituta, "segurtasuna eta trenbide-zerbitzuaren kudeaketa hobetzea" bilatzen du, "pilaketak, gorabeherak eta balizko delituak denbora errealean monitorizatuz".
Hala ere, sistema horien hedapenak pribatutasunari eta datuen kudeaketaren gardentasunari buruzko kezkak piztu ditu. Renfek ziurtatu du bildutako informazioa "anonimoa eta milisegundotan prozesatua" dela, baina eskubide digitalen erakundeek ohartarazi dute zaintza masiboaren arriskuaz eta teknologiaren erabilera desegokiaz. Gainera, garraioan adituak direnek zalantzan jartzen dute horrelako neurrien eraginkortasuna egiturazko arazoen aurrean, hala nola geltokietan langilerik ez egotea edo trenbide-azpiegituran gabeziak izatea.
Proiektua kritikatzeko beste arrazoietako bat izan da, teorian, garraioa berreskuratzera eta eraldatzera bideratutako funtsen bidez finantzatuko dutela egitasmoa. Renfek "digitalizazioaren eta segurtasun prediktiboaren" aldeko apustua egin duela uste duen bitartean, erabiltzaileek eta sindikatuek inbertsioak eskatu dituzte mantentze-lanak egiteko, trenak modernizatzeko eta zerbitzua handitzeko. Kontrol-sistema berrien ezarpenak aurrera egin ahala, zalantzan geratzen da horiek bidaiariaren esperientzia hobetzen lagunduko ote duten edo, sakoneko arazoak konpondu gabe, kontrol sozialerako aplikatutako teknologien beste adibide bat bihurtuko ote diren.