Basque Food Clusterrek GastroMind proiektua jarri du abian, Gipuzkoako Foru Aldundiak finantzatua, "aurpegi-adierazpenen eta garun-jardueraren analisiaren bidez eskaintza gastronomikoa optimizatzeko". BCC Innovationekin eta Prosumerlabekin batera garatutako ekimenak neuromarketin-teknikak erabiliko ditu, plater berriak dastatzean, bezeroek dituzten erreakzio inkontzienteak erregistratzeko, helburu batekin: tabernetako eta jatetxeetako eskaintzan sartu aurretik, salmenta-aukerak maximizatzea. Horrela, ostalariek aldez aurretik jakingo dute zein platerek izango duten arrakasta bezeroen artean eta zeinek ez. Proiektuaren sustatzaileen esanetan, "teknologiak ostalarientzako arrisku komertziala murriztea eta eskaintza kontsumitzaileen nahietara hobeto egokitzea ahalbidetuko du".
Hala ere, aurpegi-ezagutza aisialdi- eta ostalaritza-eremuetan hain modu nabarmenean erabiltzeak arrakala kezkagarri bat irekitzen du, pribatutasunaren arloan. Kontsumo-erabakiak aurreikusteko datu biometrikoak biltzeak eta aztertzeak marketinaren muga etikoak zalantzan jartzeaz gain, aurrekari bat ezartzen du eguneroko bizitzan emozioen kontrola eta pertsonen portaera normalizatzeko. Teknologia horrek "bezeroari benetan nahi duena emateko" balioko duela argudiatzen bada ere, ikuspegi horrek ez du kontuan hartzen funtsezko alderdi bat: gizabanakoek zer kontsumitu nahi duten askatasunez erabakitzeko duten eskubidea, beren erreakzio inkontzienteak aztertzen dituzten algoritmoek bideratu gabe, "merkatu librearen" defendatzaileek aldarrikatzen duten oinarrizko eskubide bat.
Proiektuak zalantzak sortzen ditu, bestalde, erabaki pertsonalak pixkanaka Adimen Artifizialeko sistemen esku uzteari buruz, kontrol-mekanismo horiek, lehentasunak erregistratzeaz gain, erabakiak baldintzatu ere egiten baitituzte. Eredu bat izanik, non emozioak eta giza-portaera merkataritza-eskaintza doitzeko datu prozesagarri bihurtzen diren, gomendioaren eta manipulazioaren arteko muga gero eta lausoagoa bihurtzen da. Diario Vasco-k "sektorearen lehiakortasuna hobetzeko tresna" gisa aurkezten duen bitartean, GastroMind-ek norabide batean aurrera egiten du. Bide horretan, kontsumoak erabaki espontaneo izateari uzten dio, eta jokabideari buruzko ingeniaritza-prozesu baten emaitza bihurtzen da, bezeroen borondatea erabat kontziente izan gabe moldatzen duten algoritmoek bultzatuta.